(Dagbladet) Kunstneren Inga Dalsegg ypper til kamp mot Marianne Aulie og tar et nådeløst oppgjør med Aulies rumpekunstmalerier. Dalsegg har i den forbindelse malt et portrett av Aulie, i bar rumpe og påført klovnenese. Bildet er, i følge Dalsegg selv, slik hun ser Aulie i mediene.
Trude Helén Hole, forfatter, journalist, sommelier og foredragsholder
I tillegg til å male dette stygge maleriet kommer hun med en rekke nedlatende påstander om Aulie – hvilket etter min mening kun faller tilbake på Dalsegg – sjalusi er nemlig en veldig stygg egenskap som gjør seg veldig lite på trykk.
Dagbladet. Dalsegg har malt Aulie med bar rumpe og påført klovnenese på en måte som i følge Dalsegg samsvarer med Aulies offentlige profil. Men bildet er ikke vasket i champagne, noe Aulie har for vane å gjøre, for Dalsegg foretrekker å drikke champagnen. Hun sier hun syntes synd på Aulie.
Inga Dalsegg bruker dårlig skjult hersketeknikk
– Marianne Aulie er jenta som drømte om å bli en stor og anerkjent kunstner, men som endte opp som norsk klovn i New York. Aulie mangler både talent og kunnskap om kunstverk, og jeg syntes synd på henne, sier Dalsegg til Dagbladet.
Kunstneren fra Nordmøre mener at for å kompensere for fraværet av talent og kunnskap, har Aulie benyttet sin rumpe og ellers nakne kropp til å formidle det hun selv betrakter som kunst.
– Aulie lager Klovnemalerier i stort omfang, som mest av alt minner om Allkopi-produksjoner. Jeg malte bildet for å få ut mitt sinne. Jeg er så lei av å se rumpa til Aulie. Det handler jo aldri om kunst, bare om henne. Og bildene hennes blir ikke mer kunst selv om hun vasker dem med årgangschampagne, sier hun.
– I beste fall konkurrer dette med brakkekunst, understreker Dalsegg i intervjuet som du kan lese her.
……..
Talentløst og smakløst av Inga Dalsegg
Jeg gjør oppmerksom på at artikkelen er fra 2010, men jeg kom over den nå i kveld og valgte å skrive dette innlegget, for sjelden har jeg lest noe så meningsløst og stygt i en avis. Dagbladet burde virkelig holdt seg for god til å bedrive denne type møkkaspredning, for dette er virkelig ingen tjent med – selv ikke Dalsegg.
Dalsegg sier hun syntes synd på Aulie. Vel, jeg syntes synd på Dalsegg som altså mangler integritet og verdighet. Med denne fremtoningen pisser hun på egen og andres kunst, hvilket er noe mer begredelig enn å dynke bilder i champagne.
En trenger ikke like hverken kunst eller kunstnere, men når en går til det skritt å være ekstremt nedlatende og trakassere ens konkurrenter for å hevde seg selv i media, så har en allerede tapt. Igjen, sjalusi er en veldig stygg egenskap som gjør seg veldig lite på trykk.
Inga Dalsegg er visstnok kunstutdannet fra blant annet De Montfort University i Leicester, hvilket er vanskelig å forstå når en ser på portrettet hun har malt av Aulie. Maleriet vitner om alt annet enn en talentfull kunstner, og ser mer ut som noe som kan være malt av et barn på 12 år.
Dette, i tillegg til det faktum at Inga Dalsegg må bedrive møkkaspredning for i det hele tatt å bli lagt merke til som kunstner, viser ganske innlysende at Dalsegg bør gå litt i seg selv i stedet for å henge ut kollegaer. Å trakassere andre i media på denne måten er bare patetisk, og like patetisk er det at Dagbladet faktisk har publisert dritten.
Vel, dette begredelige intervjuet fant jeg altså på nett hvor det har ligget i årevis.Jeg er ingen vokter av moral, men denne saken gjorde meg direkte oppgitt. Jeg velger derfor å skrive hva jeg mener om Dalseggs fremtreden hvilket også blir liggende på nett, rett og slett fordi jeg syntes det er ugreit å holde på på den måten.
Når en kunstner får plass i media, bør en fokusere på og fremsnakke eget virke – ikke pisse på og snakke nedlatende om andre. Vel, er en med på leken får en tåle steken. Om en oppfører en seg som et rasshøl i media, på godt bergensk – får en også ta konsekvensene.
Inga Dalsegg fremstår med dette utspillet ikke som en kunstner – men som en møkkaspreder. Enough said.
Og få tips og nyheter om vin og vinkurs, litteratur, politikk, næringsliv, helse og selvutvikling, og ikke minst – reiser og opplevelser!
Live your life through generosity, love and joy – then the world becomes a better place to be, for all of us.
Nettstedets eier – Trude Helén Hole
Mitt navn er Trude Helén Hole og jeg er forfatter, journalist, sommelier, kurs-arrangør og foredragsholder, samt kunstner og coach. Jeg eier og driver mediebyrået New Spirit Communication med fokus på markedsføring av reiser og opplevelser, samt digital historiefortelling og innholdsproduksjon.
Jeg samarbeider med en rekke norske og internasjonale destinasjoner og reiserelaterte merkevarer. De fleste bildene, spesielt på reiseartikler er mine egne.
Jeg har skrevet over 30 bøkerpå engelsk og norsk, inkludert over 20 bøker om temaet vin. Du finner alle mine bøker, samt kunst og vinkurs i Feather Book, Wine & Art Gallery og i denne lenken finner du oversikt over mine andre SOME-kanaler. Ønsker du samarbeid, kontakt meg gjerne på truhole@hotmail.no
(Dagbladet) Kunstneren Inga Dalsegg ypper til kamp mot Marianne Aulie og tar et nådeløst oppgjør med Aulies rumpekunstmalerier. Dalsegg har i den forbindelse malt et portrett av Aulie, i bar rumpe og påført klovnenese. Bildet er, i følge Dalsegg selv, slik hun ser Aulie i mediene.
I tillegg til å male dette stygge maleriet kommer hun med en rekke nedlatende påstander om Aulie – hvilket etter min mening kun faller tilbake på Dalsegg – sjalusi er nemlig en veldig stygg egenskap som gjør seg veldig lite på trykk.
Dagbladet. Dalsegg har malt Aulie med bar rumpe og påført klovnenese på en måte som i følge Dalsegg samsvarer med Aulies offentlige profil. Men bildet er ikke vasket i champagne, noe Aulie har for vane å gjøre, for Dalsegg foretrekker å drikke champagnen. Hun sier hun syntes synd på Aulie.
Inga Dalsegg bruker dårlig skjult hersketeknikk
– Marianne Aulie er jenta som drømte om å bli en stor og anerkjent kunstner, men som endte opp som norsk klovn i New York. Aulie mangler både talent og kunnskap om kunstverk, og jeg syntes synd på henne, sier Dalsegg til Dagbladet.
Kunstneren fra Nordmøre mener at for å kompensere for fraværet av talent og kunnskap, har Aulie benyttet sin rumpe og ellers nakne kropp til å formidle det hun selv betrakter som kunst.
– Aulie lager Klovnemalerier i stort omfang, som mest av alt minner om Allkopi-produksjoner. Jeg malte bildet for å få ut mitt sinne. Jeg er så lei av å se rumpa til Aulie. Det handler jo aldri om kunst, bare om henne. Og bildene hennes blir ikke mer kunst selv om hun vasker dem med årgangschampagne, sier hun.
– I beste fall konkurrer dette med brakkekunst, understreker Dalsegg i intervjuet som du kan lese her.
……..
Talentløst og smakløst av Inga Dalsegg
Jeg gjør oppmerksom på at artikkelen er fra 2010, men jeg kom over den nå i kveld og valgte å skrive dette innlegget, for sjelden har jeg lest noe så meningsløst og stygt i en avis. Dagbladet burde virkelig holdt seg for god til å bedrive denne type møkkaspredning, for dette er virkelig ingen tjent med – selv ikke Dalsegg.
Dalsegg sier hun syntes synd på Aulie. Vel, jeg syntes synd på Dalsegg som altså mangler integritet og verdighet. Med denne fremtoningen pisser hun på egen og andres kunst, hvilket er noe mer begredelig enn å dynke bilder i champagne.
En trenger ikke like hverken kunst eller kunstnere, men når en går til det skritt å være ekstremt nedlatende og trakassere ens konkurrenter for å hevde seg selv i media, så har en allerede tapt. Igjen, sjalusi er en veldig stygg egenskap som gjør seg veldig lite på trykk.
Inga Dalsegg er visstnok kunstutdannet fra blant annet De Montfort University i Leicester, hvilket er vanskelig å forstå når en ser på portrettet hun har malt av Aulie. Maleriet vitner om alt annet enn en talentfull kunstner, og ser mer ut som noe som kan være malt av et barn på 12 år.
Dette, i tillegg til det faktum at Inga Dalsegg må bedrive møkkaspredning for i det hele tatt å bli lagt merke til som kunstner, viser ganske innlysende at Dalsegg bør gå litt i seg selv i stedet for å henge ut kollegaer. Å trakassere andre i media på denne måten er bare patetisk, og like patetisk er det at Dagbladet faktisk har publisert dritten.
Vel, dette begredelige intervjuet fant jeg altså på nett hvor det har ligget i årevis. Jeg er ingen vokter av moral, men denne saken gjorde meg direkte oppgitt. Jeg velger derfor å skrive hva jeg mener om Dalseggs fremtreden hvilket også blir liggende på nett, rett og slett fordi jeg syntes det er ugreit å holde på på den måten.
Når en kunstner får plass i media, bør en fokusere på og fremsnakke eget virke – ikke pisse på og snakke nedlatende om andre. Vel, er en med på leken får en tåle steken. Om en oppfører en seg som et rasshøl i media, på godt bergensk – får en også ta konsekvensene.
……
Mvh. Trude Helén Hole
Med vennlig hilsen
Trude Helén Hole
Forfatter, journalist, sommelier, foredragsholder og kunstner
Feather Book, Wine & Art Gallery
Del gjerne, tusen takk.
Nettmagasinets siste innlegg – vel lest!
Thorvald Lund-Hansen, – jeg er ingen kunstner, jeg er kunstmaler!
Sommerflørt, vin i glasset og bøker som holder deg våken
Huset rundt din egen bevissthet — og hvorfor du kanskje bygger det selv
Vårflørt med Trude Helen Hole: bøker som beruser og pirrer
Mamma, jeg syntes det er på tide at du får deg en ny kjæreste!
Digitale vinkurs med nogot attått
Vi – det norske folk – krever en uavhengig granskningskommisjon!
Hva har Lotte-Marie, Epstein og Mette-Marit til felles?
Kenya is a country of contrast and excitement
Mette-Marit, en skandale som må få følger
Årets heteste julegavetips
Disse fire krydrede og sødmefulle vinene gjør vintermåltidet komplett m/oppskrifter
Offentlig debatt kreves om ny smittevernlov, WHO avtalene og WHOs vaksinepass
Faste, fruktige rødviner til norsk høstmat
Nå kan du få kloa i Askers beste eiendom
Norsk presse, enkelte politikere og “eksperter” medvirker til drap
At AP vant er uforståelig – på tide å flytte ut?
Valgjuks? Sikre din stemme på NORGESDEMOKRATENE!
Derfor bør du stemme Norgesdemokratene!
Beautiful Bali – more than you think
18 partier er klar for Stortinget – ikke 9!
TV2 driver sensur og ødelegger det norske demokrati!
Hva gjør politikerne med pengene våre?
EU ødelegger Norge – våre Stortingspolitikere er en trojansk hest!
JC Vestre og AP har gitt eliteklubben WHO råderett over din kropp
A Taste of Nebbiolo – with Recipes
Kulturminister Lubna Jaffery vil innføre sensur – bør sparkes umiddelbart!
WHO Still Wants Control – say NO to Global Health Tyranny! Withdraw from the International Health Regulations
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Og få tips og nyheter om vin og vinkurs, litteratur, politikk, næringsliv, helse og selvutvikling, og ikke minst – reiser og opplevelser!
Nettstedets eier – Trude Helén Hole
Mitt navn er Trude Helén Hole og jeg er forfatter, journalist, sommelier, kurs-arrangør og foredragsholder, samt kunstner og coach. Jeg eier og driver mediebyrået New Spirit Communication med fokus på markedsføring av reiser og opplevelser, samt digital historiefortelling og innholdsproduksjon.
Jeg samarbeider med en rekke norske og internasjonale destinasjoner og reiserelaterte merkevarer. De fleste bildene, spesielt på reiseartikler er mine egne.
Jeg har skrevet over 30 bøker på engelsk og norsk, inkludert over 20 bøker om temaet vin. Du finner alle mine bøker, samt kunst og vinkurs i Feather Book, Wine & Art Gallery og i denne lenken finner du oversikt over mine andre SOME-kanaler. Ønsker du samarbeid, kontakt meg gjerne på truhole@hotmail.no
International bestsellers – find them at your favorite bookstore
Share this: