Nå i disse dager, mens vårt kjære Norwegian sliter, gjør Wizz Air seg gjeldende på innenlandsruter i Norge, hvilket heldigvis ikke går knirkefritt. For ønsker vi egentlig denne type lavprisbedrifter som utnytter egne ansatte og kunder velkommen i Norge? Jeg gjør det ikke, og jeg snakker av erfaring når det gjelder sistnevnte. I april 2019 dro jeg og min datter til Gdansk med Wizz Air. Jeg betalte 46.2 EUR for billetten. Turen til Gdansk gikk greit, men da vi skulle returnere til Norge ble jeg ved innsjekkingen spurt om jeg hadde med egne boardingkort. Jeg begynte å le, for jeg trodde fyren tullet og sa jeg håper sannelig at jeg får det her – men den gang ei. Jeg ble henvist til en ny kø for å kjøpe boardingkort!
Etter å ha stått 25 lange minutter i kø frem til innsjekkingen, ble jeg altså sendt i en ny kø sammen med en god del andre meget sinte passasjerer. Dette var altså en kø for alle dem som ikke hadde printet ut eget boardingkort før ankomst flyplassen i Gdansk. I denne skranken ble jeg avkrevd 900.- for to papirlapper som hos de fleste andre flyselskaper selvsagt er inkludert i billetten.
Men ikke nok med det – da vi omsider etter over en time i kø ved Wizz Airs meget sure skranker både foran og bak, for et smil er ikke å oppdrive noen steder i Wizz Air, måtte jeg betaler over 600.- for å få med min datters lille trillekoffert på 30×40 cm inn i flyet. Dette til tross for at vi hadde både denne og min egen trillekoffert som er mye større i håndbagasjen ned. Og ja – det var samme fly! Men å argumentere med ansatte i Wizz Air er fånyttes.
Jeg har aldri følt meg som et kveg på vei til slakt før, men dette klarte altså de ansatte i Wizz Air meget bra på flyplassen i Gdansk.
Jeg sjekket forøvrig billetten min da jeg kom hjem – og ikke et eneste sted står det at passasjerene må printe ut egne boardingkort hvilket vi heller ikke måtte på vei til Gdansk. Men hva kan en gjøre? Med andre ord var det bare å bite i det sure eple og la seg rane på høylys dag – det er vel unødvendig å nevne at vi var mange svært sinte passasjerer på flyet til Norge. Og dette var kun ett fly/en rute! For dette er altså standarden, ikke unntaket! Jeg bestemte meg selvsagt for å aldri mer fly med Wizz Air.
Når jeg nå ser at de skal etablere seg på innenlandsruter i Norge, må jeg derfor fraråde andre å benytte seg av dette flyselskapet, for de har ikke bare en særdeles nedlatende holdning til kundene de lever av, men også til egne ansatte – ja, det er pokkeren ikke rart at de ikke yter service og er sure som eddik! Derfor er det meget bra at Wizz Airs store planer ikke applauderes i Norge.
Wizz Air-sjefen: – Føler ingen kjærlighet fra Norge
Konsernsjef József Váradi i Wizz Air annonserte de nye planene for Norge under en pressekonferranse nå nylig. Han sutrer stadig som en liten unge i media og forteller til E24 at han har følt en kjølig mottakelse fra Norge, hvilket ikke er spesielt rart.
– Om det blir en realitet at Wizz Air skal operere på innenlandsmarkedet, anser vi det som en selvfølge at de ansatte skal kunne ha tariffavtaler, sier forbundsleder Audun Ingvartsen i Lederne i en pressemelding tilknyttet Wizz Airs inntog på det norske innenlandsmarkedet, for dette har altså Wizz Air ingen planer om å gjøre.
Flere slutter seg til Wizz Air-boikott. Organisasjonens sentralstyre vedtok onsdag at de vil boikotte Wizz Air, én dag etter at hovedstyret i YS fattet samme avgjørelse. Industri Energi og Nito har fra før varslet at de vil nekte sine ansatte å bruke selskapet til jobbreiser, skriver E24. Bransjeorganisasjonen representerer ledere på tvers av sektorer i Norge. I likhet med YS reagerer de på at konserndirektør József Váradi i Wizz Air på en pressekonferanse 6. oktober sa at det ungarske lavprisselskapet ikke vil inngå tariffavtaler med fagforeninger.
– Vi er et flyselskap uten fagforeninger, sa Váradi, ifølge E24. Vel, dette sier jo en hel del om hvordan de behandler sine ansatte, og vi tidligere kunder som dessverre har flydd med selskapet og som har opplevd hvordan de grovt raner oss uten å mukke, er et grotesk eksempel på hvordan de behandler kundene sine. #Respektløst
Så styr unna Wizz Air, folkens – bruk Norwegian, for Norwegian trenger oss like mye nå som da vi trengte en nykommer i 1993 – og flyselskapet har siden den gang gitt oss rimelige billetter over hele verden i tillegg til å yte ypperlig service hele veien. Norwegian er et trygt selskap på alle måter! Bjørn Kjos is the Man og Norwegian er flyselskapet. Velg din neste reise med omhu!
Om denne bloggen; bloggens eier heter Trude Helén Hole. Hole er kjent som Norges mest hardtslående blogger ifølge Nettavisen og Norges beste jenteforfatter ifølge Dagsavisen. I tillegg er hun Norges kuleste sommelier, sies det. Hennes bøker og vinkurs finner du her og mer om hennes forfatterskap finner du her.
Spre kjærlighet og glede, så blir verden et bedre sted å være for oss alle!
Nå i disse dager, mens vårt kjære Norwegian sliter, gjør Wizz Air seg gjeldende på innenlandsruter i Norge, hvilket heldigvis ikke går knirkefritt. For ønsker vi egentlig denne type lavprisbedrifter som utnytter egne ansatte og kunder velkommen i Norge? Jeg gjør det ikke, og jeg snakker av erfaring når det gjelder sistnevnte. I april 2019 dro jeg og min datter til Gdansk med Wizz Air. Jeg betalte 46.2 EUR for billetten. Turen til Gdansk gikk greit, men da vi skulle returnere til Norge ble jeg ved innsjekkingen spurt om jeg hadde med egne boardingkort. Jeg begynte å le, for jeg trodde fyren tullet og sa jeg håper sannelig at jeg får det her – men den gang ei. Jeg ble henvist til en ny kø for å kjøpe boardingkort!
Etter å ha stått 25 lange minutter i kø frem til innsjekkingen, ble jeg altså sendt i en ny kø sammen med en god del andre meget sinte passasjerer. Dette var altså en kø for alle dem som ikke hadde printet ut eget boardingkort før ankomst flyplassen i Gdansk. I denne skranken ble jeg avkrevd 900.- for to papirlapper som hos de fleste andre flyselskaper selvsagt er inkludert i billetten.
Men ikke nok med det – da vi omsider etter over en time i kø ved Wizz Airs meget sure skranker både foran og bak, for et smil er ikke å oppdrive noen steder i Wizz Air, måtte jeg betaler over 600.- for å få med min datters lille trillekoffert på 30×40 cm inn i flyet. Dette til tross for at vi hadde både denne og min egen trillekoffert som er mye større i håndbagasjen ned. Og ja – det var samme fly! Men å argumentere med ansatte i Wizz Air er fånyttes.
Jeg sjekket forøvrig billetten min da jeg kom hjem – og ikke et eneste sted står det at passasjerene må printe ut egne boardingkort hvilket vi heller ikke måtte på vei til Gdansk. Men hva kan en gjøre? Med andre ord var det bare å bite i det sure eple og la seg rane på høylys dag – det er vel unødvendig å nevne at vi var mange svært sinte passasjerer på flyet til Norge. Og dette var kun ett fly/en rute! For dette er altså standarden, ikke unntaket! Jeg bestemte meg selvsagt for å aldri mer fly med Wizz Air.
Når jeg nå ser at de skal etablere seg på innenlandsruter i Norge, må jeg derfor fraråde andre å benytte seg av dette flyselskapet, for de har ikke bare en særdeles nedlatende holdning til kundene de lever av, men også til egne ansatte – ja, det er pokkeren ikke rart at de ikke yter service og er sure som eddik! Derfor er det meget bra at Wizz Airs store planer ikke applauderes i Norge.
Wizz Air-sjefen: – Føler ingen kjærlighet fra Norge
Konsernsjef József Váradi i Wizz Air annonserte de nye planene for Norge under en pressekonferranse nå nylig. Han sutrer stadig som en liten unge i media og forteller til E24 at han har følt en kjølig mottakelse fra Norge, hvilket ikke er spesielt rart.
– Om det blir en realitet at Wizz Air skal operere på innenlandsmarkedet, anser vi det som en selvfølge at de ansatte skal kunne ha tariffavtaler, sier forbundsleder Audun Ingvartsen i Lederne i en pressemelding tilknyttet Wizz Airs inntog på det norske innenlandsmarkedet, for dette har altså Wizz Air ingen planer om å gjøre.
Flere slutter seg til Wizz Air-boikott. Organisasjonens sentralstyre vedtok onsdag at de vil boikotte Wizz Air, én dag etter at hovedstyret i YS fattet samme avgjørelse. Industri Energi og Nito har fra før varslet at de vil nekte sine ansatte å bruke selskapet til jobbreiser, skriver E24. Bransjeorganisasjonen representerer ledere på tvers av sektorer i Norge. I likhet med YS reagerer de på at konserndirektør József Váradi i Wizz Air på en pressekonferanse 6. oktober sa at det ungarske lavprisselskapet ikke vil inngå tariffavtaler med fagforeninger.
– Vi er et flyselskap uten fagforeninger, sa Váradi, ifølge E24. Vel, dette sier jo en hel del om hvordan de behandler sine ansatte, og vi tidligere kunder som dessverre har flydd med selskapet og som har opplevd hvordan de grovt raner oss uten å mukke, er et grotesk eksempel på hvordan de behandler kundene sine. #Respektløst
Så styr unna Wizz Air, folkens – bruk Norwegian, for Norwegian trenger oss like mye nå som da vi trengte en nykommer i 1993 – og flyselskapet har siden den gang gitt oss rimelige billetter over hele verden i tillegg til å yte ypperlig service hele veien. Norwegian er et trygt selskap på alle måter! Bjørn Kjos is the Man og Norwegian er flyselskapet. Velg din neste reise med omhu!
Om denne bloggen; bloggens eier heter Trude Helén Hole. Hole er kjent som Norges mest hardtslående blogger ifølge Nettavisen og Norges beste jenteforfatter ifølge Dagsavisen. I tillegg er hun Norges kuleste sommelier, sies det. Hennes bøker og vinkurs finner du her og mer om hennes forfatterskap finner du her.
Spre kjærlighet og glede, så blir verden et bedre sted å være for oss alle!
Til Holes forfatterside og tilbakemeldinger fra media
Gratis vinkompendium og digitale vinkurs – klikk her
Vil du følge denne bloggen, meld deg på nyhetsbrevet eller trykk på FOLLOW oppe til høyre.
My Books – You Tube – Modeling – Vinkurs– Referenses – Linkedin – Twitter – Facebook – Instagram.
You will find my English company site right here and click here for my English Author site. For translation of this text – then click to the right.
Share this: