Heia Vy! Dette blir dritbra! Vy er et knallbra navn, vel verdt 280 millioner – og kommer nok til å bli en knallbra identitet! Med dette navnet går vel resten på skinner, tenker jeg! Spesielt for de som fra før av heter Vy! #Identitet 😂😂😂😂
Jepp, det er litt morsomt å se debattene som florerer nå på FB. Mens 99% mener det er direkte hårreisende å trashe et av Norges største identitetsmerkevare-navn og en del av vår historie, finnes det altså noen som mener det er NØDVENDIG å endre navn, fordi med nytt navn vil alt gå så veldig mye bedre og vi blir konkurransedyktig. Akkurat “hvorfor” kan de ikke forklare – alt henger liksom i navnet!
Jepp. Noen mener altså at navn og “identitet” er viktig!
Enig, sier jeg – drit i produktet!
Så lenge navnet er kult, går nok alt på skinner!!
At det finnes noen som syntes 280 mill på navnebytte er vel anvendte penger, er nesten litt komisk, for et navn har da aldri skjemmet noen, eller hur? En “identitet” er etter min mening totalt meningsløst uten et godt produkt, og jeg tror neppe et nytt navn til 280 mill eksempelvis forbedrer NSB’s problemer. Jeg tenker derfor at NSB fint burde brukt de 280 millionene på produktet sitt i stedet for to bokstaver.
Kanskje NSB da ville lyde vakkert i de flestes ører. 🤩

Eksempelvis måtte NSB ut med millionbeløp grunnet forsinkelser i fjor, skriver NTB. Kanskje noen av de 280 millionene hadde monnet litt her. Men nei, det er mer konstruktivt å bruke pengene på å bytte ut tre bokstaver med to, nemlig Vy, for da vil alt ordne seg, ikke sant?
#Identitetvettø
Og det er da jeg tenker identitet igjen, ettersom tilhengerne er så opptatt av identitet og applauderer Vy – og det er da jeg tenker at VY eller Vy ikke akkurat er et nytt navn. Neida, det er ganske velbrukt. NSB har altså brukt 280 millioner på å gi NSB samme navn som blant annet tamponger, kinarestaurant, coachingbedrift, hytteleverandør og en liten systue i Bergen.
Jepp, for 19 år siden kalte Nguyen Van Qui opp systuen etter sin vietnamesiske datter Vy i følge VG. Forhåpentlig er hans symaskiner eller det han utfører for hånd noe mer “presist” enn NSB – i så fall blir han muligens litt arg ettersom hans identitet og merkevare nå blir litt tilsmusset.
Det går alltids et tog, sies det. Men saken er at det gjør det ikke. Men så lenge “identiteten” er på plass på perrongen, er vel alt greit okke som, ikke sant?
At det også finnes et tampongmerke med navnet VY, er jo fint – for da forsterkes jo merkevaren til NSB – en tampong sitter jo som regel fast. Kommer liksom ingen vei, og skal i bunn og grunn stoppe en del.
Og i dette tilfellet tenker jeg at også tampongmerket blir glad, for det får nå liksom litt drahjelp av NSB. Jepp, nå bør det meste gå på skinner, også for tampongmerket – ja, jeg tenker tampongsalget tar seg drastisk opp etter dette.



Tamponger, systue, kinarestaurant og motivasjonsbedrift. Jepp, det finnes sikkert flere der ute – og jeg er litt usikker på hvor mye penger nevnte har brukt på sine navn, men 280 millioner er det neppe. At de nå får gratis reklame i bøtter og spann, får vi alle ta som en bonus for det er selvsagt meget hyggelig. 🙂
Og så har vi hyttefirmaet Leve Hytter i Gudbrandsdalen som i følge NRK i lengre tid vært i dialog med NSB om navnet Vy, som er registrert varemerke for hyttene deres.
– Jeg ble mildt sagt overraska. Vi har hatt en god dialog med NSB hele veien om rettighetene til navnet, derfor var det svært overraskende å få beskjeden om at navnet skulle lanseres tirsdag, sier daglig leder i Leve Hytter, Arve Noreng til NRK. Og siden har de ikke hørt noe.
Leve Hytter i Øyer i Gudbrandsdalen har registrert varemerket «Vy» for hyttene sine hos Patentstyret. Navnet ble registrert allerede i 2010. Tirsdag fikk Noreng plutselig en telefon fra samferdselsgiganten om at de ville lansere navnet samme dag, selv om avtalen mellom dem ikke var i boks.
Et annet lite aspekt er at loven sier at et foretaksnavn må ha tre bokstaver. NSB mener dette er helt uproblematisk. Så får vi se da, hvor uproblematisk det er.
Jepp – noe stopper fortsatt opp for NSB altså, og kommunikasjonen er som vanlig ikke helt på topp. Sorry NSB, jeg mente Vy! Ikke alt går på skinner, selv ikke med navnebyttet. Det kan med dette se ut til at det er noen “sterke signaler” der ute om at navnebytte ikke er helt i vater. Men hva gjør vel det? Vy er kult!
Neste gang jeg tar tog fra Asker til Oslo, skal jeg jammen meg kjenne godt etter. Om vi står som sild i tønne og knapt får puste, eller toget stopper ved Skøyen og vi sitter der i 20 minutter i uvisse grunnet signalfeil eller en annen feil, skal jeg tenke at det er helt ok – at det faktisk er helt greit – for jeg kjører med Vy!
Vy for faen! Det er überkult!
Del gjerne.
……
Ps, vil du bli med meg på vintur til Portugal og Italia, kan du sjekke det ut her. Med dette ønsker jeg dere alle en riktig fin dag. Følg drømmen din – for den kan bli så mye mer enn bare en drøm, og spre kjærlighet og glede hvor enn du ferdes. 🙂
Mvh. Trude Helén Hole
MIN FORFATTERSIDE
GRATIS vinkompendium og vinkurs finner du her.
Vil du følge denne bloggen, meld deg på nyhetsbrevet eller trykk på FOLLOW oppe til høyre.
Mine bøker – Min TV kanal – Bilder – Vinkurs– Referanser – Linkedin – Twitter – Facebook – Instagram.

Heia Vy! Dette blir dritbra! Vy er et knallbra navn, vel verdt 280 millioner – og kommer nok til å bli en knallbra identitet! Med dette navnet går vel resten på skinner, tenker jeg! Spesielt for de som fra før av heter Vy! #Identitet 😂😂😂😂
Jepp. Noen mener altså at navn og “identitet” er viktig!
Enig, sier jeg – drit i produktet!
Så lenge navnet er kult, går nok alt på skinner!!
At det finnes noen som syntes 280 mill på navnebytte er vel anvendte penger, er nesten litt komisk, for et navn har da aldri skjemmet noen, eller hur? En “identitet” er etter min mening totalt meningsløst uten et godt produkt, og jeg tror neppe et nytt navn til 280 mill eksempelvis forbedrer NSB’s problemer. Jeg tenker derfor at NSB fint burde brukt de 280 millionene på produktet sitt i stedet for to bokstaver.
Kanskje NSB da ville lyde vakkert i de flestes ører. 🤩
Eksempelvis måtte NSB ut med millionbeløp grunnet forsinkelser i fjor, skriver NTB. Kanskje noen av de 280 millionene hadde monnet litt her. Men nei, det er mer konstruktivt å bruke pengene på å bytte ut tre bokstaver med to, nemlig Vy, for da vil alt ordne seg, ikke sant?
#Identitetvettø
Og det er da jeg tenker identitet igjen, ettersom tilhengerne er så opptatt av identitet og applauderer Vy – og det er da jeg tenker at VY eller Vy ikke akkurat er et nytt navn. Neida, det er ganske velbrukt. NSB har altså brukt 280 millioner på å gi NSB samme navn som blant annet tamponger, kinarestaurant, coachingbedrift, hytteleverandør og en liten systue i Bergen.
Jepp, for 19 år siden kalte Nguyen Van Qui opp systuen etter sin vietnamesiske datter Vy i følge VG. Forhåpentlig er hans symaskiner eller det han utfører for hånd noe mer “presist” enn NSB – i så fall blir han muligens litt arg ettersom hans identitet og merkevare nå blir litt tilsmusset.
Det går alltids et tog, sies det. Men saken er at det gjør det ikke. Men så lenge “identiteten” er på plass på perrongen, er vel alt greit okke som, ikke sant?
At det også finnes et tampongmerke med navnet VY, er jo fint – for da forsterkes jo merkevaren til NSB – en tampong sitter jo som regel fast. Kommer liksom ingen vei, og skal i bunn og grunn stoppe en del.
Og i dette tilfellet tenker jeg at også tampongmerket blir glad, for det får nå liksom litt drahjelp av NSB. Jepp, nå bør det meste gå på skinner, også for tampongmerket – ja, jeg tenker tampongsalget tar seg drastisk opp etter dette.
Tamponger, systue, kinarestaurant og motivasjonsbedrift. Jepp, det finnes sikkert flere der ute – og jeg er litt usikker på hvor mye penger nevnte har brukt på sine navn, men 280 millioner er det neppe. At de nå får gratis reklame i bøtter og spann, får vi alle ta som en bonus for det er selvsagt meget hyggelig. 🙂
Og så har vi hyttefirmaet Leve Hytter i Gudbrandsdalen som i følge NRK i lengre tid vært i dialog med NSB om navnet Vy, som er registrert varemerke for hyttene deres.
– Jeg ble mildt sagt overraska. Vi har hatt en god dialog med NSB hele veien om rettighetene til navnet, derfor var det svært overraskende å få beskjeden om at navnet skulle lanseres tirsdag, sier daglig leder i Leve Hytter, Arve Noreng til NRK. Og siden har de ikke hørt noe.
Leve Hytter i Øyer i Gudbrandsdalen har registrert varemerket «Vy» for hyttene sine hos Patentstyret. Navnet ble registrert allerede i 2010. Tirsdag fikk Noreng plutselig en telefon fra samferdselsgiganten om at de ville lansere navnet samme dag, selv om avtalen mellom dem ikke var i boks.
Et annet lite aspekt er at loven sier at et foretaksnavn må ha tre bokstaver. NSB mener dette er helt uproblematisk. Så får vi se da, hvor uproblematisk det er.
Jepp – noe stopper fortsatt opp for NSB altså, og kommunikasjonen er som vanlig ikke helt på topp. Sorry NSB, jeg mente Vy! Ikke alt går på skinner, selv ikke med navnebyttet. Det kan med dette se ut til at det er noen “sterke signaler” der ute om at navnebytte ikke er helt i vater. Men hva gjør vel det? Vy er kult!
Neste gang jeg tar tog fra Asker til Oslo, skal jeg jammen meg kjenne godt etter. Om vi står som sild i tønne og knapt får puste, eller toget stopper ved Skøyen og vi sitter der i 20 minutter i uvisse grunnet signalfeil eller en annen feil, skal jeg tenke at det er helt ok – at det faktisk er helt greit – for jeg kjører med Vy!
Vy for faen! Det er überkult!
Del gjerne.
……
Ps, vil du bli med meg på vintur til Portugal og Italia, kan du sjekke det ut her. Med dette ønsker jeg dere alle en riktig fin dag. Følg drømmen din – for den kan bli så mye mer enn bare en drøm, og spre kjærlighet og glede hvor enn du ferdes. 🙂
Mvh. Trude Helén Hole
MIN FORFATTERSIDE
GRATIS vinkompendium og vinkurs finner du her.
Vil du følge denne bloggen, meld deg på nyhetsbrevet eller trykk på FOLLOW oppe til høyre.
Mine bøker – Min TV kanal – Bilder – Vinkurs– Referanser – Linkedin – Twitter – Facebook – Instagram.
Share this: