Gi ut din egen e-bok

omslag-giutdinegenebok-lite-web

Drømmer du om å bli forfatter? Har du skrevet et manus som fortjener å bli lest? Hva med å gi ut e-bok? Dette kan du nemlig ordne selv, og du kan selge boken din i de samme kanalene som de store forlagene bruker.

Å bli forfatter er ikke bare forbeholdt forfattere -alle har vi en eller flere historier å bære på, og i dag kan hvem som helst skrive og få hjelp til både skriveprosess og utgivelse om du da ikke ønsker å gjøre alt selv – for den gamle og tungdrektige forlagsbransjen er nemlig på vei ut.

 Tidligere har det vært svært trangt om beinet, vanlige forlag refuserer omtrent 95 prosent av de innsendte manuskriptene, og av de 5 prosent som blir tatt inn, er de fleste kjente forfattere som har gitt ut bøker tidligere. Men nå er det NYE tider og DU kan være med! 🙂

Hvordan gi ut bok raskt og enkelt og med god kvalitet? Gi ut din egen e-bok er skrevet av Kristin Over-Rein og regnes som selve «Bibelen» for utgivelse av e-bøker. Boka er utgitt med støtte fra Stiftelsen Fritt Ord, som jobber for å fremme ytringsfrihet. Å gi ut en e-bok er den raskeste måten å få ut din historie eller kompetanse i bokform, og kan åpne mange dører.

Gi ut din egen e-bok lærer deg hvordan du gir ut en e-bok for det norske bokmarkedet! Alt du trenger er en PC og internettilgang – verktøyene du trenger er gratis.

HVEM PASSER BOKA FOR? Denne boka har nyttig informasjon til deg som:

  • har en bokidé eller et ferdig manus
  • ikke vil bruke tid på å kontakte forlag (kun 1% av debutantmanus blir antatt)
  • vil gi nytt liv til bøker som er utsolgt fra forlaget
  • har en historie å fortelle
  • sitter på en kompetanse du vil dele med andre
  • liker følelsen av å ha full kontroll over bokprosjektet

HVA HANDLER BOKA OM? I Gi ut din egen e-bok deler Kristin av sine erfaringer med etablering av eget forlag, skrivearbeid og markedsføring, samt prosessen med å få et manus fra Word over til e-bok. Hun har brukt enormt mange timer på research. Den samlingen med tips og veiledning som du finner her, vil spare deg for mye tid og frustrasjon.

Boka består av en rundtur i e-bøkenes verden og det norske e-bokmarkedet. Du vil forstå hvorfor markedsføring er noe du skal starte med før boka er ferdig skrevet, og hvordan du blant annet kan bruke sosiale medier til det. Til selve bokproduksjonen gir hun trinn-for-trinn-forklaringer på hvordan det tekniske skal utføres. I salgsdelen legges det spesielt vekt på hvordan du får boka ut i norske nettbokhandlere, og de største internasjonale, i tillegg til biblioteker og direktesalg fra eget nettsted. Boka er på 162 sider.

Se alle emnene boka handler om i innholdsfortegnelsen. Les de første sidene i boka – gå til leseutdrag. Eller gå til nettbutikken: Kjøp boka

Redaksjonell omtale av boka i mediene er samlet på siden medieomtale. Her er noen:

Elin Ørjasæter skriver i forordet: «Denne boka er alt det du trenger for å kunne utgi din egen e-bok og dermed delta i den nye bokbransjen.»

«Enhver som vil vil gi ut e-bok sparer mange titalls timer med prøving og feiling ved å lese disse sidene, og boken må regnes som et «must» for de som er i målgruppen.» Skrivecoach, forfatter, lektor og manuskonsulent. Jørgen Moltubak

«Ser du etter en god håndbok i hvordan du skal gi ut din egen e-bok, er dette den du trenger. Den er full av små tips, og ting en nok ikke hadde tenkt på selv, eller har vært grundig nok på.» Bokblogger. Frank Savoia Sandøy

Rett etter den ble utgitt havnet boka på bestselgerlista over alle e-bøkene i Norge.

kjop-boken-her

Sjekk gjerne også ut Kristin Over-Regn sitt gründerselskap BoldBooks AS som jobber med å forenkle bokutgivelsesprosessen og med det utvikler en webplattform for forfattere. Les artikkelen Her kommer BoldBooks for mer info om bakgrunn og planer.

#ÅLESEGIRGLEDE

Vil du følge denne bloggen, trykk på FOLLOW til høyre:-)

Shopify-Money-336x280

lysbilde1

Reklamer